¡Bienvenidos a mi pequeño rincón digital! En este blog de reseñas encontrarás opiniones honestas y detalladas, análisis exhaustivos, recomendaciones y un espacio interactivo donde tus opiniones también cuentan. ¡Únete a nuestra comunidad y descubre lo mejor de cada categoría!

jueves, 25 de junio de 2026

'La conspiració del coltan' de Jordi Sierra i Fabra


Títol:
La conspiració del coltan (sèrie Magda Ventura I)

Autor: Jordi Sierra i Fabra

Data de publicació: 01/08/2020

Editorial: Univers llibres

Pàgines: 268

Preu: 18,50 €


Un viatge als marges més foscos i perillosos de la societat.

Magda Ventura, 42 anys, periodista d'investigació, amb un passat dur, que inclou l'assassinat de la seva parella abans del casament i un atemptat amb bomba a l'Afganistan, juntament amb un present fosc viscut sempre al límit, acudeix a una cita amb una prostituta d'alt standing, qui li vol explicar «una cosa molt important». Lamentablement, arriba tard. La dona ha mort, aparentment, víctima d'una pràctica sexual de risc: el shibari. Magda no s'acontentarà amb avisar el seu amic, l'inspector Juan Molins, i voldrà saber la veritat per si mateixa. Submergida en l'univers del shibari, el sexe convertit en art i la prostitució de luxe, seguint una trama cada vegada més complexa i addictiva, descobrirà els secrets d'un complot internacional que pot canviar el destí de moltes persones i afectarà l'economia espanyola. Un complot a punt d'esclatar i del que no té cap prova, llevat que posi la seva vida en el punt de mira d'aquells per als quals la vida humana no té valor més enllà dels seus interessos. I tot això mentre brega amb el seu amant, la seva psicòloga i la família, en la qual sempre ha estat i serà una rara avis. 

Opinió

“La gent moria per aquest tresor”

La conspiració del coltan de Jordi Sierra i Fabra, l’últim llibre del club de lectura de La Fatal. Una novel·la que em va agafar en plena època d'exàmens, un moment en què necessitava lectures lleugeres que em permetessin desconnectar una estona de les classes i les llargues correccions que no acabaven mai. Crec que això va influir positivament en la meva experiència, perquè la novel·la va acabar convertint-se en el meu petit refugi dins d'un període bastant estressant. Estava desitjant tornar a la lectura per retrobar-me amb el meu assassí de prostitutes de luxe!

“Ella, despullada, amb la cicatriu recordant-li que era viva de miracle, i que ho hauria d’agrair a tots els déus que hi pogués haver”.

Com ja he avançat, allò que més em va agradar va ser la investigació al voltant dels assassinats de les prostitutes de luxe. Un fil argumental que t’aporta la intriga necessària per voler descobrir què s'amaga darrere d'aquests crims, quina relació tenen amb la conspiració que dona nom a la novel·la i, sobretot, qui és l’assassí (que pel que em vaig assabentar al CL em vaig equivocar de personatge, tot i haver acabat el llibre!).

Un altre aspecte que destaco és la tècnica del Shibari. El primer que vaig fer va ser buscar-ho a internet i va sortir: “Shibari… el arte de atar con cuerdas”. Va esdevenir un tema bastant controvertit al CL. I vam arribar a la conclusió que no seria mala idea provar-ho… (a Barcelona hi ha bastants llocs que ho practiquen).

També val a dir que hi ha alguns punts de la trama que poden resultar una mica aïllats, com la història de la neboda (que deixa la porta oberta a desenvolupar-se en els següents llibres de la trilogia). Tot i així, el conjunt funciona bé com a novel·la d'entreteniment. 

En definitiva, ha estat una lectura entretinguda, fàcil de llegir i molt adequada per al moment en què la vaig llegir. Potser no és una novel·la que em marcarà especialment i potser no llegeixo els altres llibres, però sí que em va ajudar a desconnectar durant unes setmanes exigents i em va mantenir interessada fins al final.

En Rafa deia que hi havia tres feines sagrades al món: metge, mestre i periodista. Un metge salvava vides, no podia cometre errors. Un mestre rebia cada any a les seves classes argila humana, i tenia el deure de modelar-la perquè es convertís en futurs éssers humans de profit. Finalment, el periodista podia ser de dretes o d’esquerres, dir que un got era mig ple o mig buit, però mai mentir dient que era ple o buit del tot. Si mentia, enganyava a milers de persones.

_____________________________________________________________________

La conspiración del coltán de Jordi Sierra i Fabra ha sido la última lectura del club de La Fatal. Me pilló en plena época de exámenes, un momento en el que necesitaba lecturas ligeras que me permitieran desconectar un rato de las clases y las largas correcciones (que parecían el cuento de nunca acabar). Creo que eso influyó positivamente en mi experiencia, porque la novela acabó convirtiéndose en una pequeña vía de escape dentro de un periodo bastante estresante. ¡Cómo me gustaba volver a mi pequeño rincón de lectura para reencontrarme con mi asesino de prostitutas de lujo!

Como ya he adelantado, lo que más me gustó fue la investigación en torno a los asesinatos de varias prostitutas de lujo. Es un hilo argumental que aporta la intriga necesaria para querer descubrir qué se esconde detrás de esos crímenes, qué relación tienen con la conspiración que da nombre a la novela y, sobre todo, quién es el asesino. De hecho, por lo que descubrí en el club de lectura, me equivoqué completamente de personaje, ¡a pesar de haber terminado el libro!

Otro aspecto que destaco es la técnica del Shibari. Lo primero que hice fue buscarlo en internet: Shibari… el arte de atar con cuerdas. Fue un tema bastante controvertido al CL. Y llegamos a la conclusión que no sería mala idea probarlo… (en Barcelona hay varios sitios que lo practican).

También es cierto que hay aspectos de la trama que pueden resultar algo aislados, como la historia de la sobrina, que parece más una puerta abierta a los siguientes libros de la trilogía que un elemento plenamente desarrollado en esta novela. Aun así, el conjunto funciona bien como obra de entretenimiento.

En definitiva, ha sido una lectura entretenida, fácil de leer y muy adecuada para el momento en que la leí. Quizá no sea una novela que vaya a marcarme especialmente y tampoco tengo claro que continúe con el resto de la trilogía, pero sí me ayudó a desconectar durante unas semanas exigentes y consiguió mantener mi interés hasta el final.


No hay comentarios:

Publicar un comentario